Een prachtige dag en verrassend....weer in Custer State Park.
We hebben heerlijk geslapen in ons hotel en ook het ontbijt was weer heerlijk. En jullie kunnen het zelf al invullen: Erik met hartige dingen zoals ei, vlees en hashbrown (een soort gebakken aardappeltjes/rösti). Ik zoals altijd met zoet, een zelf gebakken wafel met maple siroop. We eten wel iedere dag een bakje yoghurt, dat dan weer wel !
De mensen die hebben opgelet weten dat we eigenlijk de wandeling Cathedral Spires hadden willen doen in Custer State Park. Door het weer vonden we het niet verantwoord maar voor vandaag dachten we : we moeten die nog gaan doen, al was het maar voor Claudia ;-)
Zo gezegd zo gedaan.
De route van ons hotel naar de start van de wandeling duurde iets langer dan 1 uur.
Onderweg kwamen we vrachtwagens tegen met enorme ladingen. Er reed een auto voor (zie onderstaande foto) om de mensen hiervoor te waarschuwen. We zeiden nog tegen elkaar: die rijdt wel héél ver voor de auto's vooruit en wat gebeurde er.......wij zaten tussen de auto en de vrachtwagens in.
We zijn natuurlijk wel wat aangekomen de afgelopen week maar om ons nu Oversized Load te noemen vonden we ietwat overdreven😉
En voor de derde keer reden we de Needles Scenic Highway; ik ben zo blij dat ik niet door de smalle tunnels hoef te rijden, ik sluit vrijwel iedere keer mijn ogen, zo eng vind ik het. Maar OK, als ik zou moeten rijden zou ik mijn ogen natuurlijk open moeten houden, duhh!
We hadden geluk, er was plek op de parkeerplaats bij de start van de wandeling. Erik had water en een paar mueslirepen in zijn rugzak, mijn wandelstokken gingen mee (daar had ik écht niet zonder gekund) en we gingen op weg..........
Qua conditie was het geen probleem maar ik vond het soms eng.
Soms moesten we écht even kijken welke kant van de keien de beste kant was om ophoog (en naderhand weer omlaag) te klimmen.
Maar, het was prachtig, we waren zo blij dat we deze wandeling toch nog hebben gedaan, we hebben genoten !
We besloten naar Sylvan Lake te rijden om daar onze koffie te drinken, kijk nu wat een plaatje
We zijn nog wat gaan winkelen maar hebben bijna niets gekocht, alleen nog wat salade, tomaatjes en chips (voor de lunch van morgen).
We wilden naar het zwembad en de jacuzzi maar de vaste lezers van ons blog wéten dat het er toch een keer van zal komen............een wasje draaien en dat is gelukt !
Ik dacht dat ik in de verte koeien zag, was wel wat verbaasd dat die bruinig waren (bijna alle koeien zijn hier zwart) en in één keer dachten we: het zijn herten.
Het bleken pronghorns te zijn, zo leuk. Wel eigenlijk te ver weg voor een foto maar ik heb er toch maar een met mijn mobiel gemaakt.
Het was weer een heerlijke dag in South Dakota.
Morgen gaan we waarschijnlijk richting Deadwood maar onze plannen kunnen ook zomaar wijzigen......we hebben uiteindelijk vakantie.
Fijne (werk) dag en groetjes,
Erik en Reny

Another beautiful day in the books! <3 Geri
BeantwoordenVerwijderenZeker weten weer een super mooie dag zo te zien! Met een "avontuurlijke" wandeling. Kan me voorstellen dat je blij was met de stokken! Ook weer een prachtige plek om koffie te drinken, zeker met t mooie weer!
BeantwoordenVerwijderenGeweldig uitzicht in jullie "achtertuin" met de pronghorns. Weer genoten van jullie verslag en de prachtige foto's 👌😘
Oh wat een uitdagende wandeling. Om weer terug omlaag te kunnen heb je inderdaad zeker die stokken nodig. Maar omhoog klimmen is ook niet zo eenvoudig. En wat een leuke plaatjes hebben jullie weer geschoten en wat hadden jullie prachtig weer. Ze zeggen vaak, je krijgt wat je verdient.
BeantwoordenVerwijderenPetje af dat je deze wandeling toch hebt gedaan en zo hebt genoten
BeantwoordenVerwijderen