maandag

Dag 10: 8.10 Rapid City, SD/Cathedral Spires Trail

Een prachtige dag en verrassend....weer in Custer State Park. 

We hebben heerlijk geslapen in ons hotel en ook het ontbijt was weer heerlijk. En jullie kunnen het zelf al invullen: Erik met hartige dingen zoals ei, vlees en hashbrown (een soort gebakken aardappeltjes/rösti). Ik zoals altijd met zoet, een zelf gebakken wafel met maple siroop. We eten wel iedere dag een bakje yoghurt, dat dan weer wel ! 

De mensen die hebben opgelet weten dat we eigenlijk de wandeling Cathedral Spires hadden willen doen in Custer State Park. Door het weer vonden we het niet verantwoord maar voor vandaag dachten we : we moeten die nog gaan doen, al was het maar voor Claudia ;-)

Zo gezegd zo gedaan. 
De route van ons hotel naar de start van de wandeling duurde iets langer dan 1 uur. 

Onderweg kwamen we vrachtwagens tegen met enorme ladingen. Er reed een auto voor (zie onderstaande foto) om de mensen hiervoor te waarschuwen. We zeiden nog tegen elkaar: die rijdt wel héél ver voor de auto's vooruit en wat gebeurde er.......wij zaten tussen de auto en de vrachtwagens in.

We zijn natuurlijk wel wat aangekomen de afgelopen week maar om ons nu Oversized Load te noemen vonden we ietwat overdreven😉


We kwamen weer langs/door Hill City en kozen daarna de weg richting Sylvan Lake, het was toch weer zo mooi! 
En voor de derde keer reden we de Needles Scenic Highway; ik ben zo blij dat ik niet door de smalle tunnels hoef te rijden, ik sluit vrijwel iedere keer mijn ogen, zo eng vind ik het. Maar OK, als ik zou moeten rijden zou ik mijn ogen natuurlijk open moeten houden, duhh! 

We hadden geluk, er was plek op de parkeerplaats bij de start van de wandeling. Erik had water en een paar mueslirepen in zijn rugzak, mijn wandelstokken gingen mee (daar had ik écht niet zonder gekund) en we gingen op weg..........



Het is een niet al te lange wandeling maar op momenten is hij wel zwaar/eng. Je moet over/langs dikke keien lopen en dat is soms op z'n zachts uitdagend. 
Qua conditie was het geen probleem maar ik vond het soms eng.
Soms moesten we écht even kijken welke kant van de keien de beste kant was om ophoog (en naderhand weer omlaag) te klimmen. 

Maar, het was prachtig, we waren zo blij dat we deze wandeling toch nog hebben gedaan, we hebben genoten !







Hoe ga ik dat doen? 



Het vest ging uit, het vest ging aan...........



Ik was zo blij met mijn stokken !!



We hebben zoals gezegd genoten maar waren ook wel weer blij toen we veilig bij de auto waren. 

We besloten naar Sylvan Lake te rijden om daar onze koffie te drinken, kijk nu wat een plaatje    


Na onze koffie break reden we terug naar Rapid City, geen straf want de route is prachtig. 
We zijn nog wat gaan winkelen maar hebben bijna niets gekocht, alleen nog wat salade, tomaatjes en chips (voor de lunch van morgen).

We wilden naar het zwembad en de jacuzzi maar de vaste lezers van ons blog wéten dat het er toch een keer van zal komen............een wasje draaien en dat is gelukt ! 





Na ons bezoek aan de jacuzzi en het ophalen van de droge was zijn we buiten aan de achterkant van ons hotel ons borreltje gaan drinken. 

Ik dacht dat ik in de verte koeien zag, was wel wat verbaasd dat die bruinig waren (bijna alle koeien zijn hier zwart) en in één keer dachten we: het zijn herten. 
Het bleken pronghorns te zijn, zo leuk. Wel eigenlijk te ver weg voor een foto maar ik heb er toch maar een met mijn mobiel gemaakt. 


Vanavond hebben we gegeten bij Old Chicago Pizza & Taproom, het was heerlijk. 




Het was weer een heerlijke dag in South Dakota. 

Morgen gaan we waarschijnlijk richting Deadwood maar onze plannen kunnen ook zomaar wijzigen......we hebben uiteindelijk vakantie. 

Fijne (werk) dag en groetjes,

Erik en Reny
































4 opmerkingen:

  1. Another beautiful day in the books! <3 Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten weer een super mooie dag zo te zien! Met een "avontuurlijke" wandeling. Kan me voorstellen dat je blij was met de stokken! Ook weer een prachtige plek om koffie te drinken, zeker met t mooie weer!
    Geweldig uitzicht in jullie "achtertuin" met de pronghorns. Weer genoten van jullie verslag en de prachtige foto's 👌😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een uitdagende wandeling. Om weer terug omlaag te kunnen heb je inderdaad zeker die stokken nodig. Maar omhoog klimmen is ook niet zo eenvoudig. En wat een leuke plaatjes hebben jullie weer geschoten en wat hadden jullie prachtig weer. Ze zeggen vaak, je krijgt wat je verdient.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Petje af dat je deze wandeling toch hebt gedaan en zo hebt genoten

    BeantwoordenVerwijderen

Inleiding, wat gaan we doen?

Welkom lezers van ons reisverslag, daar zijn we weer!  Toen we in mei 2024 terugkwamen van onze reis naar Yellowstone  begonnen we al na te ...