Nu..... die kregen van vandaag, mega saai en Nebraska is waar mogelijk nog saaier. Mochten we ooit overwegen om een aantal dagen in Nebraska te verblijven..............ain't gonna happen.
We werden wakker en de zon scheen uitbundig en zou de hele dag blijven schijnen.
We hebben op ons gemak ontbeten, onze e-mail gecheckt, een aantal reisverslagen gelezen, uiteraard al jullie reacties gelezen, heerlijk !
Een aantal jaren geleden had ik gehoord dat het zaakje Cinnamon's Bakery in Estes Park heerlijke kaneelbroodjes maakt. Ze zijn maar een aantal uren in de ochtend open; als de gemaakte voorraad op is, sluiten ze de deuren. De vorige keer waren we óf te vroeg in het park óf we waren te laat en de zaak was al dicht.
Sinds enkele weken volg ik hun op Facebook en ik wist dat ik daar naartoe zou móeten 😋! Dus dit hadden we gepland op de dag dat we richting Nebraska zouden rijden.
We waren om even over half 8 daar en er stond al een rij te wachten om hun bestellingen te doen óf op te halen; ik schoof aan en Erik maakte een paar foto's. Is toch té grappig dat je zo vroeg in de ochtend in de rij staat te wachten voor een paar kaneelbroodjes!
We kochten een Old Fashioned Roll en een Salted Caramel Roll, Erik wilde uiteraard nog een kop koffie.
Bram, die een aantal dagen vrij heeft gehad werd gevraagd ons richting Glen Haven General Store te brengen, die bleek dicht te zijn maar we hadden toch niets op ons verlanglijstje staan omdat we al bij Cinnamon's Bakery hadden ingeslagen. We hebben wel een aantal foto's gemaakt van grappige (vogel?) huisjes.
Na een uurtje of twee hebben we een rest-area opgezocht om onze gebakjes op te eten en koffie te drinken, helaas kwamen we geen mooie plek in de natuur tegen, vandaar de rest-area. Maar niet verkeerd, er waren ook gewone toiletten! Maar de gebakjes waren heerlijk !!
Chimney Rock is een beroemde rotsformatie in westelijk Nebraska, vlak bij de stad Bayard. Het is een hoge, smalle zandsteen- en kleipiek die zo’n 90 meter boven de vallei van de North Platte River uitsteekt.
-
Ontstaan: De rots is gevormd door miljoenen jaren van erosie van zachte sedimentlagen uit het Oligoceen (ongeveer 34–23 miljoen jaar geleden).
-
Naam: Vroege pioniers en reizigers gaven het de naam “Chimney Rock” vanwege de opvallende schoorsteenachtige vorm.
-
Rol in de geschiedenis: In de 19e eeuw was Chimney Rock een belangrijk herkenningspunt langs de Oregon Trail, California Trail en Mormon Trail. Voor duizenden migranten die westwaarts trokken, was dit een geruststellend teken dat ze de Great Plains bijna achter zich lieten.
-
Culturele betekenis: Voor de inheemse volken in de regio, zoals de Lakota en Cheyenne, had de formatie ook spirituele betekenis.
We zagen Chimney Rock al in de verte liggen;
Daarna zijn we richting ons ietwat simpele maar schone hotel gereden waar we nu met een borreltje zitten af te koelen en het verslag zitten te typen.
Mijn tijdelijke BFF maakte zich al zorgen; de Margarita die ik bij de Mexicaan ging drinken zou ongetwijfeld veel lekkerder zijn maar ik blijf trouw aan mijn BFF (na vanavond dan!).
Nebraska is echt prairie!!!!
BeantwoordenVerwijderenJullie zijn niet in Cheyenne gestopt?? Vonden we erg leuk vorig jaar.
Anjo, we zijn ooit al eerder in Cheyenne geweest, nu alleen maar binnengewandeld bij Murdochs voor boots voor Erik, nog niet geslaagd.
VerwijderenMooi die betekenis van die rock(chimney)en hopelijk geen slangen gezien brrrrrrrr. Die kaneelbroodjes😋,daar kun je mij wakker voor maken heerlijk.wens jullie ook een heerlijk weekend toe,hier is gisteren de herfst begonnen,regen en veel wind,ook stiekem wel lekker.🫶
BeantwoordenVerwijderenOndanks de saaiheid toch een mooie reisdag met mooi weer en lekkere kaneelbroodjes. Ooit hebben wij ook deze route gereden.
BeantwoordenVerwijderenHahahaha!! Ik heb Nebraska precies hetzelfde ervaren. Onderweg ergens koffie gedronken, zei die vrouw “you are the lucky ones cause we have the best coffee in Nebraska!”. Die was als de staat bijzonder flauw, kleurloos en slapjes. 🤭
BeantwoordenVerwijderenMooie foto’s weer, jullie genieten verder naar de volgende bestemming!
BeantwoordenVerwijderenWij ook een reisdag, naar Utrecht, niet zo ver, maar wij gaan genieten van onze kleindochter.
Groetjes van Rob en Bettine
Wat een temperaturen hier veel regen wat na 15 min al saai is jullie rijden nog door ongerepte natuur wat nog heel mooi is om te zien geniet ervan gr john
BeantwoordenVerwijderenWeer een heerlijk verslag om te lezen! Chimney Rock: leuk om de info te lezen en toch wel heel bijzonder het verhaal erachter. De cemetery is ook wel aangrijpend. Zeker als je bedenkt hoe de pioniers de trek doorstonden. Vanochtend hier stormachtig weer en.... de kersteditie bij Intratuin is vandaag geopend! Echter, ik ruilde toch liever met jullie 32 gr. Toch echt een zomer mens. Geniet voorl nal het moois dat jullie op jullie reis treffen. We volgen jullie. Groetjes ook vanJohn 👌🙋🏼♂️🙋🏼♀️😘
BeantwoordenVerwijderenWij vonden die route zo saai dat Ger azelfs achter het stuur in slaap viel! Die kaneelbroodes zien er heerlijk uit, ik zou er ook voor in de rij gaan staan.
BeantwoordenVerwijderen