maandag

Dag 7: 5.10 Custer, SD/ Needles Highway en Wildlife Loop Road

Ons hotel 

En de overbuurman/vrouw 

We hebben lekker geslapen en toen we wakker waren bleek het behoorlijk koud te zijn, buiten dan, niet in onze hotelkamer. 
Na een heerlijk ontbijt hebben we de tassen gepakt en zijn vertrokken richting naar de Needles Highway Scenic Drive. 

Deze Texas Longhorns lagen in een wei op weg naar Needles Highway.



Bij de Entrance gate hebben we even met een super aardige mevrouw gesproken die ons bedankte dat we even waren gestopt.
Wat blijkt: bij een State Park, of in ieder geval bij dit park, krijg je een kaartje aan de binnenkant voor de voorruit geplakt met een datum erop. T/m de bepaalde datum kun je gratis het park in, nou ja gratis, je hebt daar natuurlijk op de eerste dag voor betaald. Dat betekent dat je eigenlijk gewoon kunt doorrijden. 

Bij een National Park, waar wij normaal gesproken veel vaker zijn, moet je je iedere keer bij de Entrance gate melden, je aangeschafte pas + ID laten zien en dan mag je doorrijden. 

De aardige mevrouw stond daar in de kou (het was ca. 3 graden celcius) en ze vertelde dat er wellicht vannacht wat sneeuw zou kunnen gaan vallen. 

Ze wees ons de richting van de Needles Highway en we reden verder. 
De weg was prachtig met heel veel puntige rotsen (Needles duhh), bomen, planten....super mooi. 
De eerste échte stopplek was de Needles Eye en tunnel. Een hele smalle tunnel (ik zal jullie niet vermoeien met de lengte- breedte- en hoogtematen, alleen al omdat ik deze zelf niet weet of interessant vind!).

We hebben heel veel foto's gemaakt ondanks de kou en de enorme wind. 





Hoezo veel wind......




De Needles Eye tunnel 



De perfecte Kerstboom heb ik al gevonden ! 


Daarna reden we door de  Iron Creek tunnel 


Coffee-break 
(Maic, zie je mijn nieuwe oorbellen? niet zo mooi als die voor Oudjaar 😉 ) 


When a girl's gotta go.............


Bij het Visitor Center hebben we naar de film : Tatanka gekeken die ingesproken is door Kevin Costner. Tatanka betekent Bison in de taal van de Lakota indianen


Het was eigenlijk onze bedoeling om daarna de Iron Mountain Road te rijden maar de vrijwilligster bij het Visitor Center adviseerde ons om de Wildlife Loop Road te nemen, zo gezegd zo gedaan. 

Het bijzondere landschap  bij de Wildlife Loop Rd. 


We hebben een eenzame bison gezien wat Pronghorns en uiteraard heel veel prairiehonden.




En minder eenzame bisons



We genoten ontzettend van deze mooie route maar het werd ook tijd voor de lunch, het was inmiddels bijna 2 uur. 


Na de Blue Bell Area zagen we onze lunchplek; kijk maar in de verte 


Erik draagt de lunch tassen naar de tafel


Even pauzeren aan een tafel waarvan we niet hebben gegeten :) 


Redelijk snel na onze lunch bereikten we Mt. Coolidge Firetower and Lookout. De foto's vanaf de Lookout vonden wij niet zo mooi, er hingen heel veel electriciteitskabels etc. dus we hebben de foto's onder aan de toren gemaakt. 

Het uitzicht aan de voet van Mount Coolidge Fire Tower 






Stockade Lake 




Helaas geen Turtle gezien

Toen vonden we het tijd om naar "huis" te gaan. 

De eerste van een aantal "beelden" die gepland staan voor deze trip


Bij de Dairy Queen in Custer hebben we een ijsje gegeten....zeg maar gerust ijs, pfffff, het was heel lekker maar véél ! 

De tank was alweer leeg: 


Uhhhh, ik dacht het niet...............

We gingen in het hotel vol goede moed naar het zwembad. Ik moet zeggen we zijn er zeker 3 minuten in geweest maar het was me toch koud...........nee, dank je, dat doen we niet. 
In de hotelkamer hebben we lekker de verwarming aangezet en daarna hebben we een borreltje ingeschonken en zijn aan het verslag begonnen; het kan maar beter achter de rug zijn 😊.

We hebben beiden geen zin om vanavond te gaan uiteten; we gaan lekker een broodje Subway halen en eten dat op de kamer op, misschien met de TV aan of met de laptop op schoot. Eens even een avondje lekker relaxen. 

Uiteraard moeten we nog bespreken wat voor morgen op de planning staat. 
Dat gaan jullie dan overmorgen weer meemaken. 

Maak er een mooie (werk) week van! 

10 opmerkingen:

  1. Gooije murege,wederom prachtige foto’s, wat een machtige dieren die longhorns,evenals de 🦬.ik heb weer genoten van de foto’s,en natuurlijk van het verslag,dankjewel 🫶

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I don't think we drove through the needles. Darn! Love the Bearded Buffalo. LOL Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo de dag gezinnen yoghurt en jullie verslag. Daardoor lig ik wel steeds 5 min achter op mijn schema. Ik moet vliegen....... je oorbellen zijn te gek Nup 🥳 mooi verslag weer. Fijne dag weer. Knuffel Maic

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het toch heerlijk opstaan en dan meteen jullie verslag te lezen. Ook hier weer een prachtige omgeving om te vertoeven. Uiteraard weer mooie foto’s, Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige natuur. Die longhorns blijven imposant. En een ijsje eten bij 3 graden...cool🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige route en mooie plaatjes. Maar wat koud daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer genoten van jullie prachtige foto’s en leuke verslag. Heel veel plezier. Liefs Isy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer mooie foto’s en ziet er idd echt koud uit!!
    Maar jullie genieten!👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marjon van Wunnik6 oktober 2025 om 15:35

    Ik heb weer genoten van jullie verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hebben jullie als ontbijt genuttigd?

    BeantwoordenVerwijderen

Inleiding, wat gaan we doen?

Welkom lezers van ons reisverslag, daar zijn we weer!  Toen we in mei 2024 terugkwamen van onze reis naar Yellowstone  begonnen we al na te ...