Hotel: Ponderosa Lodge Estes Park / 3 nachten
Net als in 2023 logeren we 3 nachten in de Ponderosa Lodge.
We hopen uiteraard onze lieve vriend Fred weer te zien in Rocky Mountain NP. We hebben wel al aangegeven dat wij dit keer willen wandelen (!?) maar uiteraard hopen we hem wel te zien in het park, ergens waar veel herten zijn.
We willen net als in 2016 de meren Bear, Nymph, Dream en Emerald te voet gaan bekijken. Door het fietsen wandelen we helaas niet meer veel, eens kijken hoe het met onze conditie gaat, het is namelijk een pittige wandeling. Update: Erik heeft sinds enkele weken last van zijn achillespees, de kans is niet zo groot dat we helemaal tot het laatste meer gaan lopen.
Aangezien deze wandelingen aan de Bear Lake Road liggen moet ik Timed Entry Tickets voor Bear Lake Road boeken/kopen. Dat heb ik op 1 september om exact 16.00 uur gedaan, we hebben tickets van 5.00 - 7.00 uur (ja 's morgens!).
In no time zijn die tickets weg, ook die van latere tijdstippen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor alle leuke reacties op zowel Facebook als op ons blog.
Voor de mensen die op het blog reageren, vergeet niet je naam te vermelden, er staan veel anonieme reacties op!
We hebben eigenlijk wel aardig geslapen voor zo'n eerste nacht na een lange reisdag en dan met 8 uur tijdverschil. Om 4 uur waren we wakker en om 4.30 uur is Erik aan één van zijn vakantie-taken begonnen; vaste lezers weten wat dat is...............koffie maken !!
Met één van de gisteren gekregen Oreo koekjes erbij had die heerlijk gesmaakt.
Ik kreeg een berichtje van Fred en we hebben even gebeld, leuk om zijn stem weer te horen!
Omdat de kans bijna 99% is dat Rocky Mountain NP morgen en overmorgen gesloten is vanwege de Federal shutdown (balen!!!) wilde hij even overleggen of we toch samen iets konden/wilden ondernemen. Hij weet wel wat plekken om ons mee naar toe te nemen. We hebben afgesproken om morgenochtend nog contact te hebben om de details te bespreken.
Ik heb een aantal appjes gestuurd naar het thuisfront en na het herinrichten van onze koffers én het inruimen van de auto (denk aan wandelschoenen, jassen, statief, verrekijker) zijn we gaan ontbijten.
Oh en het was weer zo lekker. Kijk, wij doen er niet moeilijk over als we ons ontbijt op wegwerpbordjes eten, OK, voor de milieufreaks is dat een no-go maar voor ons Amerika-gangers voelt dat als thuiskomen.
Ik heb onze dochter en kleinkinderen jaloers gemaakt met een foto van de Cinnamon-rolls, die hier zoooo lekker zijn.
Nadat we alles hadden verzameld zijn we uitgecheckt en zijn we naar Walmart voor de basisbehoeften en jullie weten het al zo goed: water, cola, wijn, koekjes maar ook gezondere dingen zoals mini paprika's, tomaatjes, wraps voor de lunch in de natuur en smeerkaasjes (en nog wat andere dingen).
Mijn Margarita hadden ze niet dus Bram werd gevraagd ons naar de King Soopers te brengen, en daar werd in herenigd met mijn tijdelijke BFF, kijk nu toch hoe fijn groot de flessen zijn:
We zijn nog naar de Dollartree gereden om herfst wegwerpbordjes bekers te kopen én Erik heeft zelfs een Margarita glas voor mij op de kop getikt, what a guy!
We zitten nu (het is 16.20 uur lokale tijd) een borreltje op ons terras te drinken:
Maar, ik ben afgeleid, even terug naar het verhaal.
We reden via de prachtige Boulder Canyon naar Nederland waar uiteraard (weer!) een foto werd gemaakt.
Na Nederland reden we via de schitterende Peak to Peak Highway naar Estes Park, we zijn diverse keren gestopt om foto's te maken. Je kunt wel zien dat de piek van de Herfstkleuren al bereikt is maar er is toch nog voldoende kleur, zeker als de zon er, zoals vanochtend, overheen schijnt.
Hier een paar foto's die we gemaakt hebben met de mobiel.
Op een picknickplek langs deze mooie wegen hebben we even koffie gedronken:
en werden we gewaarschuwd:
Beeld bij Chapel on the Rock:
Na het inchecken in het hotel hebben we lekker op het terras gezeten en overlegd wat we wilden doen.
We hebben besloten om nog even naar Estes Park te rijden en te kijken of er nog herten te zien zijn bij de golfbaan. Omdat we beiden geen zin hebben om te gaan eten gaan we waarschijnlijk iets afhalen dat we óf op ons terras óf bij de Jacuzzi van het hotel gaan eten............we gaan het zien !
We zullen in ieder geval weer vroeg in bed liggen, we beginnen nu een beetje in te kakken (en nee dat ligt niet aan dat éne glaasje Margarita !).
Update:
we zijn naar Estes Park gereden en hebben genoten van de burlende herten, hier wat foto's, het zijn er wel veel dus mocht je niet geïnteresseerd zijn........
Dat is een goede 1e dag! Mooi he die herfstkleuren? Jammer van die shut down. Waarschijnlijk blijven de Utah NP's wel open.
BeantwoordenVerwijderenPrachtige foto’s,en nee je kunt nooit genoeg herten foto’s maken,love it.toch nog mooie herfst kleuren,en drinkt toch veel lekkerder in een mooi magarita glaasje,dankjewel voor het mooie verslag,have a nice day🫶
BeantwoordenVerwijderenPrachtig die herfstkleuren! Zal duimen dat er geen shutdown komt🤞
BeantwoordenVerwijderenPrachtige foto’s van een prachtige dag! Groetjes van Rob en Bettine
BeantwoordenVerwijderenPrachtig gelukkig nog geelachtige kleuren genoeg en dan die herten. Het ziet er weer heel ontspannen uit. Een goed begin! Dikke knuffel van ons tweetjes
BeantwoordenVerwijderenSaskia: prachtige natuur ik snap waarom jullie verliefd zijn op dit land. Zo mooi!
BeantwoordenVerwijderenWow, wat een mooie foto’s weer. We genieten met jullie mee, Emmy
BeantwoordenVerwijderenPrachtige foto's van jullie 1e dag, écht genieten met die prachtige herfstkleuren en mooi natuur! Leuk ook dat jullie Fred al gesproken hebben, alleen de shutdown is wat minder. Blij dat je een tijdelijke BFF hebt gevonden! Zou ook mijn keuze zijn🥰
BeantwoordenVerwijderenSorry voor mijn anonieme reactie gisteren. Dat was per ongeluk, niet op gelet. Wat een heerlijke begin de eerste dag deze vakantie. Dat thuiskomengevoel is heel herkenbaar. Leuk verslag en mooie foto’s met die kleuren en wildlife.
BeantwoordenVerwijderenGoed begin en wat is het weer genieten van de vergezichten... Alleen al die "gele streep" op de weg doet me terugdenken aan heerlijke ritten in de amerikaanse wijdse natuur ❤ love it!
BeantwoordenVerwijderenWat een heerlijke eerste dag met prachtige herfstkleuren en zo cool al die herten in Estes Park. Lekkere grote auto die Pathfinder. De Margarita smaakt vast nog lekkerder in dat glas.🍸
BeantwoordenVerwijderenFingers crossed dat de lockdown niet doorgaat.🤞
Lieve Reny en Eric, wat heerlijk om te lezen. Jullie hebben al veel gedaan de 1e dag. Prachtige foto’s. Ik geniet met jullie mee. Heel veel plezier. Liefs 😘 Isy
BeantwoordenVerwijderenDamn!!! Ik hoor net dat er toch een lockdown is.😡 Echt balen voor jullie en iedereen die ermee te maken heeft.
BeantwoordenVerwijderenGeef Fred een big hug van ons als je hem ziet vandaag!
Leuke eerste dag. De herfstkleuren zijn nog best mooi. Jammer van de Shutdown. Gelukkig is het niet jullie 1e USA reis en zijn er nog heel veel state Parks.
BeantwoordenVerwijderenHelene
BeantwoordenVerwijderenWat een mooie foto’s!! Geweldig, dat is toch genieten!
BeantwoordenVerwijderenPrachtige foto's en heerlijk verslag Reny. Hoop voor jullie dat de parken snel open gaan. Veel plezier 🥂👊
BeantwoordenVerwijderenI have no idea what I'm going so I hope you get this response. My favorite breakfast, Erik, is biscuits and gravy. We're soulmates! And we are starting to shit a bit now? Was that an issue? LOL <3 Geri
BeantwoordenVerwijderenBiscuits and gravy are very nice, but 2 years ago I tasted something even better: biscuits and green chili
BeantwoordenVerwijderenHeerlijk om weer mee te lezen! Fijn verslag en wat een mooie foto's!
BeantwoordenVerwijderen