maandag

Dag 4: 2.10 Estes Park, Rocky Mountain NP

Wederom bedankt voor alle leuke reacties. Door tijdgebrek (stel je voor, je bent op vakantie en je hebt tijdgebrek maar het is écht zo) hebben we niet op alle reacties kunnen reageren, sorry daarvoor ! 

Om 4 uur waren we wakker en we hebben samen de koffie gemaakt. Het simpele ontbijt was lekker, de grote lens werd op het toestel geplaatst en we gingen weer bepakt en bezakt richting park. 
Ook vandaag er niemand bij de Entree hokjes vanwege de shut down. 

We wilden eerst de wandeling naar Alberta Falls gaan maken maar ik las dat er weinig water in de waterval zat dus waarom zouden we! 
Het plan werd weer eens aangepast en we besloten in Moraine Park bij de herten te beginnen. Het was vanochtend om 7 uur nog behoorlijk koud maar wel al mooi en fijn. Uiteraard kwamen we Fred weer tegen. 









Kijk.....zo kan het ook 


We hebben wat foto's gemaakt maar de herten liepen wat verder van ons weg dus het werd tijd om een korte wandeling te maken. 

Die gingen we maken rond Sprague Lake en het was toch zo mooi ! 



Het was de hele dag prachtig zonnig weer  en we genoten dan ook ontzettend, we hebben heel veel foto's gemaakt dus maak de borst maar nat. 










Onderstaande foto heb ik speciaal voor Caroline H. gemaakt, zij vindt dit altijd zo'n fijne plekken.


Na deze fijne wandeling hebben we op de picknickplaats van Sprague Lake koffie gedronken en ieder één van die heerlijke Monstercookies die we gisteren van Sharon hadden gekregen, gegeten, ze waren heerlijk. Thanks again Sharon !!






Kijk wat een geweldig panorama foto Erik heeft gemaakt mét de zon erop: 


Gisteren heeft Fred met ons Old Fall River Road gereden; Erik wilde hem graag zelf een keer rijden, zo gezegd zo gedaan; eerst nog even een sanitaire stop bij Hidden Valley (fijn, daar zijn échte WC's en wastafels met stromend water). 




Old Fall River Road (11 mijl) was nog mooier dan gisteren, vooral omdat nu de hele route de zon scheen én ik nu voorin zat en dan zie je toch meer.






 We hebben ook hier weer heel veel foto's gemaakt. 





Via de Trail Ridge Road reden we terug om ergens te gaan picknicken. 


We twijfelden tussen Hidden Valley en Upper Beaver Meadows Road. 



De beslissing werd voor ons genomen, er was bij Hidden Valley geen tafel vrij. 
Eerlijk gezegd was dat ook prima want bij Upper Beaver Meadows zijn we tijdens al onze bezoeken nog nooit geweest. 
De tafel werd gedekt wat ietwat uitdagend was door de wind, ons mooie tafellaken vloog zo ongeveer alle kanten op maar wij laten ons niet uit het veld slaan.


Na de lunch besloten we koffie te gaan drinken bij Coffee on the Rocks, een leuk koffie tentje met een klein meertje waar het krioelt van de eenden, ganzen etc. We zijn hier een aantal jaren geleden geweest, 2 jaar geleden hadden we geen tijd, ha ha, herkenbaar !! 



De tank werd gevuld en we hebben wat bier voor Erik bij de lokale Safeway gehaald.
En als daar mijn tijdelijke BFF in de aanbieding is.................tsja, dan is dat overmacht, dan moet ik gewoon nog een fles meenemen (5 dollar per fles goedkoper, mét klantenkaart en wie denken jullie dat over zo'n Safeway klantenkaart beschikt? Juist, that's me !!😉 )

In het hotel aangekomen ben ik bij Darrell van de receptie gaan vragen of Katie er niet was. Katie hebben we 2 jaar geleden leren kennen, zo'n lieve meid! Voor haar hebben we ook een cadeau zakje met stroopwafels en een Nederlandse klompen magneetje meegenomen. 
Wat bleek, Katie werkt in een ander hotel op een minuut of 5 (lopen) van de Ponderosa. We zijn er naartoe gelopen en Katie was heel ontroerd om ons te zien én om het zakje te ontvangen. Uiteraard hebben we ook een foto gemaakt en na de zoveelste hug afscheid genomen.




Daarna was het eindelijk tijd voor de jacuzzi, heerlijk! 
Erik zit er nog in, ik ben inmiddels terug op de kamer om het verslag te typen. 
De foto's gaan we zo bekijken en daarna gaan we weer de deur uit om naar de Golf Course in Estes Park te rijden, Nee, we zijn gaan golfers maar willen daar nog één keer wat herten gaan spotten.

Some of them didn't get the memo: 










Het was een super mooie dag in het geweldig Estes Park/Rocky Mountain NP. 
Na afloop van al het hertengeweld nog even een pizza wezen scoren, hij was heerlijk 



Morgen verlaten we deze heerlijke plek, op weg naar nieuwe avonturen. 

Stay tuned !!!

De Ponderosa Lodge by night: 






12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto’s weer,wat een geweldige natuur.das toch genieten. Daanke🫶

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige dag weer met al die prachtige foto’s als aandenken 😎 Gr. Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful photos! <3 Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ilse, ongelooflijk mooie foto’s! Schitterend de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En alweer genoten van t leuke verslag maar zeker van de prachtige foto's. Het zijn "plaatjes". Miste tafelkleed bij de koffiepauze, maar.... gelukkig bij de lunch wel😅.
    Super leuk dat jullie Katie nog ontmoet hebben!
    Voor vandaag weer goede rit en genieten van de volgende mooie dagen😘

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige dag! Die cowboy vissend met hert op achtergrond! Lief dat jullie Katie haar stroopwafels zijn gaan brengen! Prachtige plaatjes van een zonovergoten dag. De lunch met pittige saus en pepers sprak mij ook aan hihi. We volgen jullie. love you both🙋🏼‍♀️🍀🙋🏼‍♂️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Reny en Erik, elke dag ben ik opnieuw verbaasd dat jullie zo’n mooie natuurfoto’s maken. Jullie overtreffen je elke dag weer. Het kan zo in een natuurmagazine. Wij genieten met jullie mee. Ik ben sprakeloos, zo prachtig. Veel plezier, Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie natuur en wat hebben jullie dat goed op foto gezet 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het daar mooi in de herfst! Ik geniet met jullie mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige plaatjes en wat attent dat je die vriendin op bent gaan zoeken met een cadeautje. Dat zijn mooie dingen. Geniet nog maar dat hoef ik niet te melden.😀

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo ontzettend leuk om weer met jullie mee te mogen reizen!K

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marjon van Wunnik5 oktober 2025 om 09:14

    Wat een prachtige foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Inleiding, wat gaan we doen?

Welkom lezers van ons reisverslag, daar zijn we weer!  Toen we in mei 2024 terugkwamen van onze reis naar Yellowstone  begonnen we al na te ...