We willen jullie nogmaals bedanken voor alle leuke reacties op ons verslag en op Facebook. Zoals gezegd, we maken dit voor ons en door het toevoegen van alle foto's wordt het een soort fotoboek. Maar als er zoveel mensen zijn die het leuk vinden om ons te volgen, voegt dat natuurlijk wel iets toe, dank !
Bepakt en bezakt met foto apparatuur, spullen voor onze koffie- en lunchbreak en de wandelschoenen vertrokken we richting Badlands National Park.
Maar als je naar Badlands gaat, ben je zo ongeveer verplicht ook even naar Wall Drug te gaan:
Als we te paard waren gekomen hadden we hier ons paard aan vast kunnen maken:
Wall Drug in South Dakota is veel meer dan alleen een apotheek – het is uitgegroeid tot een iconische “roadside attraction” vol gekkigheid, nostalgie, eten, kunst en souvenirs. Hier is wat je er zoal kunt vinden en doen:
-
Gratis ijswater
Sinds de jaren ’30 biedt Wall Drug reizigers gratis ijskoud water aan. Dit simpele idee hielp de zaak groot maken. -
5 cent koffie & donuts
Voor een flinke dosis nostalgie kun je een kop koffie krijgen voor 5 cent en zelfgemaakte donuts. -
Western Art Gallery Restaurant
Een restaurant met plaats voor honderden mensen, ingericht met tientallen (300+) originele schilderijen over het Wilde Westen en historische illustraties. -
Shopping & souvenirs
Er is een enorme winkelruimte waar je van alles vindt: cowboylaarzen en hoeden, kleding, cadeautjes, Native American sieraden, trapschoenen, boeken, en handwerk. -
“The Backyard” & spelelementen
Dit is een buitengebied met attracties voor kinderen (en volwassenen):-
foto-momenten met gigantische beelden (bijv. een reusachtige jackalope, mini-Mount Rushmore, robot T-rex)
-
een splash-pad / water show in de zomer
-
een goudzoek-ervaring (“panning and mining”)
-
een oude schietgalerij (Shooting Gallery Arcade)
-
-
Farmacie
De originele functie: je kunt medicijnen krijgen, enten, over-de-toonbank artikelen, etc. -
Travellers Chapel
Een kapel waar je even tot rust kunt komen. Billboard-reclame & geschiedenis
Wall Drug is beroemd om de vele borden langs wegen die je naar hen leiden – dit marketingidee was vanaf het begin belangrijk
We hebben wat rondgelopen en foto's gemaakt.
Ons doel was om de Jackalope te fotograferen.
Een jackalope is een mythisch dier uit de Amerikaanse folklore — een kruising tussen een haas (jackrabbit) en een antilope of hert (met kleine hoorns of gewei). Het is dus niet echt, maar een grappig verzinsel dat vooral in het westen van de VS (zoals Wyoming en South Dakota) populair werd.
Er is zelfs een klein kerkje:
Na een sanitaire stop
Reden we door naar Badlands NP.
Omdat de Federal Shutdown nog steeds van kracht is hadden we een deel van het kaartje van het park in ons hotel geprint zodat we een beetje konden zien wat er te doen was, dat werkte overigens prima want een kaartje van het park was er inderdaad niet te krijgen.
Er zat overigens ook niemand bij de ingang dus ook dit keer gingen we zonder te betalen naar binnen.
Een heel apart park met mooie uitzichten. We zijn bij alle viewpoints gestopt en hebben weer heel veel foto's gemaakt. Het landschap verandert iedere keer weer, zeker door de lichtinval van de zon of de wolken, heel bijzonder.
Onderstaande korte wandeling had ik niet durven maken:
Zie je Erik staan?
En nu helemaal in de verte!
Bisons zijn er ook:
We hebben genoten van onze dag in dit bijzondere park maar we zijn wel blij dat we onze planning qua overnachting niet hebben aangepast.
Badlands NP moet prachtig zijn in de late avond/nacht; maar voor een indrukwekkende sterrenhemel moet je wel helder weer hebben, helder was het vandaag niet.
Dus.....uiteindelijk zijn we blij dat we 5 nachten in Rapid City zijn gebleven, dat is zo lekker rustig tijdens deze reis!
We wilden eigenlijk gaan eten bij Texas Roadhouse omdat ik zin had in pulled pork. Helaas was het daar zo ontzettend druk (wachttijd 40 tot 50 minuten) dat we besloten naar Outback Steakhouse te rijden. Bij Outback Steakhouse waren we ook al jaren niet meer geweest en hier kregen we meteen een tafel en het was weer heerlijk!
We wensen jullie allemaal een heerlijk weekend !
Wij vonden de Notch trail met die ladder zo leuk daar!
BeantwoordenVerwijderenWij ook die ladder trail, mooi park met al die verschillende kleuren! Wij hadden onze camper vlak bij de bisons, wild kamperen, savonds flink onweer en wind gehad.
VerwijderenDat was nu de wandeling die ik net NIET wilde doen, ik heb filmpjes gezien van die ladder (heen en terug), no way dat ik dat ging doen ;)
VerwijderenWow wat prachtig is het daar. Jullie maken echt een geweldig mooie reis. Wij genieten met jullie mee. Prachtige foto’s.
BeantwoordenVerwijderenSnap dat Wall Drug Store niet echt jullie ding is, maar wel leuk om gezien te hebben! Prachtige foto's weer, zeker met die wolken. Knap van Erik dat hij die "wandeling" aandurfde. Die prairie dogs zien er wel leuk uit, maar zou ze ook liever op afstand houden😅.
BeantwoordenVerwijderenWeer genoten van het "mee-reizen"😘
Ik ben eindelijk bijgelezen. Wat een mooie reis, geweldig.
BeantwoordenVerwijderenDoor die foto's en dat mooie verslag, is het of ik erbij ben. Ik geniet iig.
Gr.Wies
Boh dag 12 alweer,wat gaat dat snel,weer genoten van jullie mooie foto’s en verslag,dankjewel 🫶
BeantwoordenVerwijderenTop
BeantwoordenVerwijderenIk hou van dat landschap. Mooie foto’s
BeantwoordenVerwijderenWat een prachtig park met mooie kleuren!
BeantwoordenVerwijderen