zondag

Dag 17: 15.10 Littleton, Co/Breckenridge

Het ontbijt in het Hampton Inn is net zo lekker als we ons herinneren.
Bij mijn zelfgemaakte wafel had ik (let op!!) caramelsaus (ik had ook voor chocoladesaus kunnen kiezen!) én slagroom, tsja......

Erik had gebakken aardappelen, roerei en een lekkere pittige gravy. Misschien heb ik het al uitgelegd maar dat is een beetje te vergelijken met de saus (zonder vlees) van een pasteitje. Ik weet niet meer wat ik in het begin heb geschreven, sterker nog, ik vraag vrijwel dagelijks aan Erik welke dag het überhaupt is! 

Maar als compensatie van dit alles hebben we ook yoghurt gegeten, dát dan weer wel. 
Na de vakantie gaan we gelijk weer met de app "Food" beginnen, ik voel mijn heupen groeien !!!
Maar goed, dit alles ter zijde, we hebben vakantie ! 

Vandaag stond de route naar Breckenridge op de planning, een leuk wintersport plaatsje dat ook in de herfst mooi is. Het hoofddoel was om Isak te fotograferen. Isak is het "broertje" van Rita, die wij in 2023 hebben bezocht. Zie Rita in ons verslag van 2023.

De route liep (helaas) over de I70 W die helemaal naar Grand Junction gaat, dat is dan wel weer leuk, in Grand Junction zijn we al een aantal keren geweest. Op de I70 is het altijd druk en er lijkt altijd aan de weg gewerkt te worden, zo ook nu. 

Voor als vrachtwagens niet voldoende kunnen remmen: 


Maar uiteindelijk liep het allemaal soepel en nadat we het mooie uitzicht bij Genessee hadden gezien én geprobeerd op de foto te krijgen, verliep het prima.
Als je bij Genessee bent, zie je in de verte de bergen van Colorado liggen, velen noemen dit de gateway to the mountains. Hier zijn we in 2023 ook geweest en misschien gaan we daar morgen of overmorgen nog even langs. 


Bij Dillon: 


In Breckenridge aangekomen hebben we ons netjes bij het bezoekerscentrum gemeld. We kregen een plattegrond mee en men vertelde dat de parkeerplaatsen in oktober allemaal gratis waren (m.u.v. de parkeerplekken op Main Street). 






We parkeerden achter het bezoekerscentrum en hebben rondgelopen in het gezellige plaatje. 



Zo'n stoel wil ik thuis ook: 


En deze Pyjama wil ik ook (NOT) 😏


I.p.v. onze koffie onderweg hebben we weer voor Starbucks gekozen; op het terras voor de zaak was geen plek en we wilden met het mooie weer niet binnen zitten dus we liepen met onze koffie door Main Street. 


Erik was me even kwijt: 



Na hier en daar wat winkels bekeken te hebben hebben we de auto weer gepakt en zijn gereden naar Boreas Pass Road waar een parkeerplek was om Isak, the Breckenridge Troll te bekijken. 


Er was een eenrichting wandelpad aangelegd (hoe verzin je het) in het bos en zo kwamen we bij Isak. 



Het was ontzettend druk, veel mensen met kinderen (hoeven die niet naar school?) dus we moesten even wachten om de foto te maken. 


Maar........Amerikanen zijn ontzettend hoffelijk, blijven niet onnodig lang staan treuzelen en iedereen vraagt aan elkaar (wij ook!) of we een foto moeten maken. 

We wilden eerst niet zelf bij Isak maar om aan te tonen hoe groot zo'n Troll is hebben we dat toch gedaan. 


Daarna wilden we via een mooie route (niet de I70) terug naar het hotel dus Bram werd gevraagd ons weer terug naar huis te brengen. De terugweg ging oa via Country Road 4, een prachtige bochtige route, er kwamen meer wolken en het koelde af naar 11 graden.


We passeerden Hosier Pass (Continental Divide) op 11.539 feet is 3.517 meter. 




US highway 285 was weer met hele brede glooiende dalen en vrij kaal. De berkenbomen waren helemaal kaal en hebben hun gele bladeren al verloren.

Na Kenosha pass werd het weer bergachtiger en groener. 

We hebben gisteren zoveel foto's gemaakt en we waren zoveel tijd kwijt aan het verslag dat we vandaag iets minder hebben gefotografeerd en geplaatst.

Bij thuiskomst zijn we lekker gaan ontspannen in het zwembad en de jacuzzi (what else) en daarna hebben we op het terras bij het zwembad lekker in de zon ons dagelijkse borreltje gedronken. 

Vanavond hebben we gegeten bij Lariat Lodge Brewing Company en we hebben een heerlijke avond gehad. We hadden zo'n leuke serveerster (Carinna)!
Mijn Amerikaans/Nederlandse Facebook kennis Petra E. bestelt regelmatig één of meerdere voorgerechten i.p.v. één hoofdgerecht. Dat vond ik zo'n goede tip dat we dat vanavond ook hebben gedaan en dat beviel prima. We hebben helaas maar één foto van het eten gemaakt maar het was écht lekker (en we zitten niet zo vol!)




We weten nog niet wat we morgen precies gaan doen, dat gaan we straks nog bekijken.............heel vermoeiend zo'n vakantie ! 😋 (maar we genieten ontzettend!) 

9 opmerkingen:

  1. Leuk!!! Wat het ook druk in Breckenridge. Afgelopen zaterdag was het er erg druk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, de drukte viel heel erg mee, gezellig druk

      Verwijderen
    2. Nee, dat viel eigenlijk wel mee, waarschijnlijk omdat het een doordeweekse dag was.

      Verwijderen
  2. Wonderful report and pictures, as always! We have several of those trolls here, too, but we haven't been to visit them yet. I need to schedule that in. Looking forward to more.. <3 Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een heerlijk verslag weer. En wat een leuke plaatsen. Die foto van ‘the highway’ met in de verte ‘the mountains’ vind ik echt geweldig. En wat een mooi weer hebben jullie. Dat is boffen en genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verrassende reis maken jullie! Ik had me mentaal al voorbereid op heel veel foto's van wildlife. Ook prachtig, maar deze reis zou ook wel in ons straatje passen. Alleen zouden wij alles waar Erik zegt 'is niks voor ons' allemaal wel doen🤣👍 (Gatlinburg) Fijne dagen nog en geniet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Angelique Thewissen16 oktober 2025 om 19:24

    Toch jammer dat je die pyama hebt laten hangen….

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alweer heerlijke dagen gehad, mooie routes, veel gezien én lekker gegeten 😅.
    En nu komt langzaam het einde van deze prachtige reis in zicht...
    Geniet nog lekker van de laatste dagen😘

    BeantwoordenVerwijderen

Inleiding, wat gaan we doen?

Welkom lezers van ons reisverslag, daar zijn we weer!  Toen we in mei 2024 terugkwamen van onze reis naar Yellowstone  begonnen we al na te ...